Shopping basket (0)

Kolektiv autorů - Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni

Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni
Product code
21451082
Download

Product description: Kolektiv autorů - Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni

V rámci projektu Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR (2011-2015) programu NAKI byla vytvořena metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů (KKP) na lokální a regionální úrovni ČR. Metodika prošla schvalovacím procesem a v březnu 2016 byla certifikována Ministerstvem kultury. Metodika vychází z realizovaných pilotních projektů mapování ve čtyřech městech (Zlín, Brno, Pardubice a Plzeň) a popisuje pracovní postup zjišťování aktuálního stavu a potřeb jednotlivých odvětví v daném místě s tím, že jsou zkoumány všechny subjekty KKP bez rozdílu typu jejich aktivit (veřejné, neziskové, komerční, výzkumné či vzdělávací). Výstupy realizovaných mapování podle navrhované metodiky mohou zásadním způsobem napomoci k vytváření strategií pro podporu KKP a mohou napomoci např. i při čerpání prostředků Evropských investičních a strukturálních fondů (ESIF). Metodika se zaměřuje na kvantitativní i kvalitativní analýzu. Přehled postupu se skládá ze tří základních částí: 1. část řeší kvantitativní analýzu dat vycházejících z údajů Českého statistického úřadu a klasifikace ekonomických činností (CZ – NACE). Druhá část se zaměřuje na verifikaci prvotních dat a výpočtu množství subjektů a jejich ekonomickém výkonu na sledovaném území. Třetí část je zaměřena na kvalitativní výzkum, tedy na zjišťování stavu a potřeb jednotlivých odvětví KKP. Metodika je určena primárně úředníkům, politikům a odborníkům zajímající se o rozvoj dané lokality (města či regionu) v kontextu využití kreativního potenciálu místa. Pro to, aby se mohla vytvořit kvalitní strategie pro rozvoj KKP, je zapotřebí důkladně poznat subjekty, které v daném místě působí, je důležité s nimi komunikovat a ověřovat jejich potřeby a konkurenceschopnost.
Product code: 21451082
Author: Kolektiv autorů
Publisher: Institut umění - Divadelní ústav
ISBN: 978-80-7008-372-7
EAN: 9788070083727
Year of publication: 2016
Similar products
  • 0,0 CZK
    not on stock

    Marcel Kraus, Michal Petkov, Zbyněk Růžička - Výzk...

    Studie sleduje význam výzkumu a vývoje v kulturních a kreativních odvětvích v  České ...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre / Théâtre tcheque 8

    Pět let po listopadu 1989: změny v českém divadle / Zápas Divadla Za branou II. / Nov...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Vlasta Reittererová - Wenzel Scholz (1787–1857), v...

    144 stran, obrazové dokumenty. Vydal Institut umění – Divadelní ústav. Praha 2015 ...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Eva Žáková, Martin Cikánek - Problémová analýza ku...

    Tento materiál je předkládán s úmyslem doplnit Problémovou analýzu v kontextu Politik...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre / Théâtre tcheque 9

    Dramatikové Ronald Harwood, Václav Havel, Arthur Miller a Tom Stoppard nejen o divadl...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre 24

    The contents of this year's edition of Czech Theatre includes a special section devot...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Martina Černá (ed.) - Each Small Step Is Important...

    Pod názvem „Každý malý krůček je důležitý…“ vydal Institut umění – Divadelní ústav el...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre 22

    The latest issue of the Czech Theatre Magazine places special emphasis on the stages ...

    Detail

    Not available

No items in the basket
Find product
News, Articles, Informations

No items at this time