Shopping basket (0)

Kolektiv autorů - Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni

Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni
Product code
21451082
Download

Product description: Kolektiv autorů - Metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni

V rámci projektu Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR (2011-2015) programu NAKI byla vytvořena metodika mapování kulturních a kreativních průmyslů (KKP) na lokální a regionální úrovni ČR. Metodika prošla schvalovacím procesem a v březnu 2016 byla certifikována Ministerstvem kultury. Metodika vychází z realizovaných pilotních projektů mapování ve čtyřech městech (Zlín, Brno, Pardubice a Plzeň) a popisuje pracovní postup zjišťování aktuálního stavu a potřeb jednotlivých odvětví v daném místě s tím, že jsou zkoumány všechny subjekty KKP bez rozdílu typu jejich aktivit (veřejné, neziskové, komerční, výzkumné či vzdělávací). Výstupy realizovaných mapování podle navrhované metodiky mohou zásadním způsobem napomoci k vytváření strategií pro podporu KKP a mohou napomoci např. i při čerpání prostředků Evropských investičních a strukturálních fondů (ESIF). Metodika se zaměřuje na kvantitativní i kvalitativní analýzu. Přehled postupu se skládá ze tří základních částí: 1. část řeší kvantitativní analýzu dat vycházejících z údajů Českého statistického úřadu a klasifikace ekonomických činností (CZ – NACE). Druhá část se zaměřuje na verifikaci prvotních dat a výpočtu množství subjektů a jejich ekonomickém výkonu na sledovaném území. Třetí část je zaměřena na kvalitativní výzkum, tedy na zjišťování stavu a potřeb jednotlivých odvětví KKP. Metodika je určena primárně úředníkům, politikům a odborníkům zajímající se o rozvoj dané lokality (města či regionu) v kontextu využití kreativního potenciálu místa. Pro to, aby se mohla vytvořit kvalitní strategie pro rozvoj KKP, je zapotřebí důkladně poznat subjekty, které v daném místě působí, je důležité s nimi komunikovat a ověřovat jejich potřeby a konkurenceschopnost.
Product code: 21451082
Author: Kolektiv autorů
Publisher: Institut umění - Divadelní ústav
ISBN: 978-80-7008-372-7
EAN: 9788070083727
Year of publication: 2016
Similar products
  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Music Guide

    The Czech Music Guide presents an up-to-date panorama of Czech music life with a shor...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Pavla Petrová - Překážky mobility v oblasti kultur...

    Studie se věnuje tématu mobility v oblasti kultury v České republice. Obsahuje obecný...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Veronika Štefanová, Alexej Byček - Český tanec v d...

    Čtvrtá publikace z edice Český tanec v datech se věnuje dvěma uměleckým oborům, které...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Lenka Dohnalová - Changes in the Music Sector

    The purpose of the study is to identify potential benefits/opportunities and risks of...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre / Théâtre tcheque 11

    Moravská divadla / Vážná činohra v brněnském Národním divadle / Centrum experimentáln...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Eva Žáková, Martin Cikánek - Problémová analýza ku...

    Tento materiál je předkládán s úmyslem doplnit Problémovou analýzu v kontextu Politik...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech Theatre 20

    The issue takes an indepth look at the works and personalities of some of the Czech R...

    Detail

    Not available

  • 0,0 CZK
    not on stock

    Czech and Slovak Theatre / Théâtre tcheque et slov...

    Theatre after November 1989 / Director Jan Grossman and his production of Václav Have...

    Detail

    Not available

No items in the basket
Find product
News, Articles, Informations

No items at this time